Tuesday, March 29, 2011

Three sisters

Three sisters kizilderililerin uyguladigi bir ekim teknigi imis. Misir, fasulye ve kabak birlikte dikildikleri zaman etkili bir gelisim geciriyorlarmis. Misir fasulyeye destek verip sirik vazifesi goruyor ve bal kabaginin yapraklari da topragi golgeleyip islak tutuyormus. Tabii hemen yontemi uyguladim. Sanirim benim misirlar biraz fazla yakin oldu birbirine gorecegiz nasil buyuyecekler. Misirlar ve fasulyelerin bir kismi Summerwindden alindi.
Home Depot dan pahali ama cok daha saglikli fideleri. Bu arada sans eseri kerevizleri buldum Summerwindde ve 12 tane aldim. 8 tanesi saksilara 2 taneside veggi gardenda muslugun altina yerlesti.
Ertesi gun Home Depotdan iki Blueberry daha aldim. Aldigim chinese cabbagelar dikilir dikilmez yenip bitirildi.O bolgeyi ilaclamam lazim.
Bir sekilde bu hafta sonu veggi gardeni adam etmem lazim. Otlar toplanacak.Agaclarin altlari havalandirilip gubrelenip mulclanacak vede tabii domatesler icin yeni dikim alanlari yaratilacak:) Evet domatesler orda burda gorunmeye basladilar.:) Siki bir temizlik ve hazirlik gerek.
Bu arada Charley yatak odasi kapisi icin deligi acmaya basladi bile.Umarim hafta sonuna kadar biterde bu hafta sonu birde onla ugrasmaya baslamayiz.

No comments: